تغذیه مناسب در ماه رمضان

تغذیه مناسب در ماه رمضان + ماه رمضان + مجله خبری پارس مای

تغذیه مناسب در ماه رمضان

تغذیه مناسب در ماه رمضان

فروشگاه اینترنتی پارس مای ضمن عرض تبریک به شما روزه داران در ماه مهمانی خدا قصد دارد تا با ارائه کد تخفیفی از شما عزیزان قدردانی کند. شما می توانید کد تخفیف زیر را در هنگام خرید ثبت و از آن بهره مند شوید.

کد تخفیف 10 درصدی : ramezan98

تغذیه مناسب در ماه رمضان یکی از مهمترین نکات در مورد روزه داران می باشد و بدون در نظر گرفتن آن شخص به سیستم بدنی خود آسیب می رساند از این رو در این مقاله به یک سری از نکات و باید نباید ها در مورد تغذیه مناسب روزه داران می پردازیم با مجله خبری پارس مای همراه باشید. 

چه خوراکی هایی برای افطار مناسب است 

  • افطار را با خوردن خرما و کشمش ، عسل و بطور کلی با یک قند طبیعی شروع کنید به این ترتیب اشتها کنترل می شود و در خوردن زیاده روی نمی کنید 
  • خوردن چای شیرین کم رنگ ، شیر گرم ، فرنی و حلیم کم روغن در آغاز افطار
  • خوردن نان و پنیر و سبزی یا نان و پنیر مغز گردو توصیه می شود
  • خوردن سبزی در افطار چرا که خوردن سبزی در سحر باعث تشنگی می شود 

از خوردن این خوراکی ها پرهیز کنید

تا می‌توانید از خوردن خوراکی‌ های چرب ، مخصوصا در وعده سحری ، پرهیز کنید چون باعث عطش و تشنگی زیاد طی روز می‌ شود. اما اگر گاهی غذای چرب می‌ خورید کافی ا‌ست پس از ‌آن (به‌ ویژه در وعده افطار) کمی پودر رازیانه را با نبات در آب مخلوط کنید و بنوشید تا عوارض آن را کم کند و به گوارش بهتر خوراک کمک کند.

تغذیه مناسب درماه رمضان + ماه رمضان + تغذیه

در مصرف شیرینی پرهیز کنید

با توجه به طولانی بودن روز های گرم سال و فاصله کم وعده‌ های افطاری و شام با سحری ، از پرخوری در زمان افطار و پس از آن پرهیز کنید ، در صورت رعایت نکردن دچار ناراحتی‌ های گوارشی می‌ شوید. در روز های ماه مبارک رمضان بهتر است کمتر از شیرینی‌ ها ، به‌ ویژه شیرینی‌ هایی مانند زولبیا و بامیه یا پشمک استفاده کنید. توصیه شده در مناطقی که درخت نخل رشد نمی‌کند ، از مصرف زیاد خرما پرهیز شود ولی در مناطق خرما خیز زیاد خوردن آن منعی ندارد.

خوراکی های مناسب برای کاهش تشنگی

برای کاهش تشنگی و عطش در ماه رمضان می‌ توانید از شربت‌ های آبلیمو ، سکنجبین یا در وعده‌ های سحری یا افطاری استفاده کنید. نوشیدن کمی عرق کاسنی به تنهایی یا همراه با یک قاشق چای‌ خوری تخم خرفه در وعده سحری هم برای کاهش عطش در ماه رمضان به شما کمک می‌کند. توصیه می‌ کنیم اگر خیلی تشنه می‌شوید ، خوردن خورش‌ های همراه با آلو و زرشک را در وعده سحری فراموش نکنید. در طول ساعات روزه‌ داری هم می‌توانید عطش خود را با بوییدن سیب گلاب ، خیار یا لیمو ، اسپری کردن گلاب خنک در فضای اتاق ، شست‌ و شوی سر و گردن و سینه با آب خنک و تنفس هوا و نسیم خنک که حرارت زاید قلب را کم می‌ کند ، کاهش دهید.

مضرات و فواید مصرف مایعات

  • به هیچ عنوان افطار خود را با آشامیدن آب شروع نکنید
  • از آشامیدن آب یخ یا نوشابه های سرد با معده خالی خودداری کنید
  • خوردن شیر ولرم در موقع افطار توصیه میشود
  • خوردن شربت آبلیمو باعث رفع عطش و تشنگی می شود
  • خوردن ماء الشعیر در این ماه توصیه می شود

درباره نویسنده